Έστω ότι δουλεύεις σε περιοδικό υπολογιστών και πρέπει να κάνεις ένα άρθρο - έρευνα αγοράς. Εκτός φυσικά από την εκτίμηση που πρέπει να κάνεις για κάθε προϊόν, πρέπει -προφανώς- να πάρεις specs και τιμές από την αντιπροσωπεία ή τον κατασκευαστή.
Είναι πολύ πιο δύσκολο απ' ότι νομίζεις.
Υπάρχουν αντιπροσωπείες οι οποίες συμπεριφέρονται σα να μην (ενδιαφέρονται να) ξέρουν τι πουλάνε, παραλείποντας σημαντικά specs στα στοιχεία που σου στέλνουν - αν μη τι άλλο, ποιος ενδιαφέρεται για την συχνότητα της CPU ενός laptop; Άλλες έχουν μείνει στο εποχή που όλες οι κάρτες γραφικών ήταν ίδιες και την διαφορά την έκανε η μνήμη τους - η κάρτα γρ. του συστήματος έχει Χ μνήμη, αλλά δεν σου λέμε ποια κάρτα είναι. Κάποιες σου στέλνουν μόνο το όνομα του laptop Y και την τιμή του, το οποίο βγαίνει σε 10 διαφορετικά configurations και δεν υπάρχει απολύτως κανένας τρόπος να ξέρεις σε ποιο configuration αντιστοιχεί η τιμή. Και εκεί που θα εντυπωσιαστείς πραγματικά είναι όταν συνειδητοποιήσεις ότι τα specs που έστειλε η αντιπροσωπεία είναι όχι απλά λάθος, αλλά τεχνικώς αδύνατα.
Και που να δεις τι γίνεται όταν ξέρεις το ακριβές όνομα του προϊόντος αλλά τα specs δεν υπάρχουν ούτε καν στο site του κατασκευαστή. Και μιλάμε για εταιρίες στο παγκόσμιο Top 10 στον χώρο μας, όχι το γωνιακό μαγαζάκι της γειτονιάς που βάζει τον ανηψιό του αφεντικού να κάνει συναρμολόγηση. Θα δεχόσουν ποτέ να μην ανακοινώνει η Alfa Romeo ιπποδύναμη ή το ΙΚΕΑ να μην γράφει το χρώμα της καρέκλας στην συσκευασία;
Θα μου πεις, google it. Φυσικά και θα το google it, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι κάποιες εταιρίες κάνουν την πλάκα τους.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι όταν συνειδητοποιήσεις ότι κάποια από αυτά τα προϊόντα έχουν αποσυρθεί από την αγορά και η αντιπροσωπεία στα σπρώχνει ώστε να γίνει κάποια ψιλοδιαφήμιση μπας και φύγει το στοκ.
Αν δεν διαβάζεις περιοδικά πληροφορικής, μαγκιά σου. Αν διαβάζεις περιοδικά πληροφορικής, πάλι μαγκιά σου. Το περιοδικό είναι ένας εύκολος τρόπος να βρεις μαζεμένη πληροφορία που έχει περάσει ήδη μέσα από έναν αρθρογράφο - οποιεσδήποτε κι αν είναι οι προτιμήσεις του - και σου επιτρέπει να διαμορφώσεις γρήγορα μία πρώτη εικόνα. Μη μείνεις όμως ποτέ στην πρώτη αυτή εικόνα. Όταν βρεις κάτι που σε ενδιαφέρει, κάνε το δικό σου research στο internet.
ΥΓ: παραδόξως, δεν αναφέρομαι στην Rainbow.
Είναι πολύ πιο δύσκολο απ' ότι νομίζεις.
Υπάρχουν αντιπροσωπείες οι οποίες συμπεριφέρονται σα να μην (ενδιαφέρονται να) ξέρουν τι πουλάνε, παραλείποντας σημαντικά specs στα στοιχεία που σου στέλνουν - αν μη τι άλλο, ποιος ενδιαφέρεται για την συχνότητα της CPU ενός laptop; Άλλες έχουν μείνει στο εποχή που όλες οι κάρτες γραφικών ήταν ίδιες και την διαφορά την έκανε η μνήμη τους - η κάρτα γρ. του συστήματος έχει Χ μνήμη, αλλά δεν σου λέμε ποια κάρτα είναι. Κάποιες σου στέλνουν μόνο το όνομα του laptop Y και την τιμή του, το οποίο βγαίνει σε 10 διαφορετικά configurations και δεν υπάρχει απολύτως κανένας τρόπος να ξέρεις σε ποιο configuration αντιστοιχεί η τιμή. Και εκεί που θα εντυπωσιαστείς πραγματικά είναι όταν συνειδητοποιήσεις ότι τα specs που έστειλε η αντιπροσωπεία είναι όχι απλά λάθος, αλλά τεχνικώς αδύνατα.
Και που να δεις τι γίνεται όταν ξέρεις το ακριβές όνομα του προϊόντος αλλά τα specs δεν υπάρχουν ούτε καν στο site του κατασκευαστή. Και μιλάμε για εταιρίες στο παγκόσμιο Top 10 στον χώρο μας, όχι το γωνιακό μαγαζάκι της γειτονιάς που βάζει τον ανηψιό του αφεντικού να κάνει συναρμολόγηση. Θα δεχόσουν ποτέ να μην ανακοινώνει η Alfa Romeo ιπποδύναμη ή το ΙΚΕΑ να μην γράφει το χρώμα της καρέκλας στην συσκευασία;
Θα μου πεις, google it. Φυσικά και θα το google it, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι κάποιες εταιρίες κάνουν την πλάκα τους.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι όταν συνειδητοποιήσεις ότι κάποια από αυτά τα προϊόντα έχουν αποσυρθεί από την αγορά και η αντιπροσωπεία στα σπρώχνει ώστε να γίνει κάποια ψιλοδιαφήμιση μπας και φύγει το στοκ.
Αν δεν διαβάζεις περιοδικά πληροφορικής, μαγκιά σου. Αν διαβάζεις περιοδικά πληροφορικής, πάλι μαγκιά σου. Το περιοδικό είναι ένας εύκολος τρόπος να βρεις μαζεμένη πληροφορία που έχει περάσει ήδη μέσα από έναν αρθρογράφο - οποιεσδήποτε κι αν είναι οι προτιμήσεις του - και σου επιτρέπει να διαμορφώσεις γρήγορα μία πρώτη εικόνα. Μη μείνεις όμως ποτέ στην πρώτη αυτή εικόνα. Όταν βρεις κάτι που σε ενδιαφέρει, κάνε το δικό σου research στο internet.
ΥΓ: παραδόξως, δεν αναφέρομαι στην Rainbow.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου