Κυριακή, Ιανουαρίου 25, 2009

"Η καλή μουσική σκοτώνει την πειρατεία"

Διαβάσα πρόσφατα για την περίπτωση των Monty Python και σκεφτόμουν πόσο δίκιο έχει αυτή η φράση... Το θέμα είναι πότε θα το κατανοήσουν οι κάθε λογής RIAA και ΑΕΠΙ.

Οι Monty Python δημιούργησαν ένα YouTube channel όπου άρχισαν οι ίδιοι να ανεβάζουν high quality videos από όλη την μέχρι τώρα δουλειά τους, από το Flying Circus μέχρι το Life of Brian. Η δικαιολογία/ανακοίνωση είναι σε κλασικό στυλάκι Python:

For 3 years you YouTubers have been ripping us off, taking tens of thousands of our videos and putting them on YouTube. Now the tables are turned. It's time for us to take matters into our own hands.

We know who you are, we know where you live and we could come after you in ways too horrible to tell. But being the extraordinarily nice chaps we are, we've figured a better way to get our own back: We've launched our own Monty Python channel on YouTube.

No more of those crap quality videos you've been posting. We're giving you the real thing - HQ videos delivered straight from our vault.

What's more, we're taking our most viewed clips and uploading brand new HQ versions. And what's even more, we're letting you see absolutely everything for free. So there!

But we want something in return.

None of your driveling, mindless comments. Instead, we want you to click on the links, buy our movies & TV shows and soften our pain and disgust at being ripped off all these years.

Αντί να ακολουθήσουν την πεπατημένη, δηλαδή καταγγελία παραβίασης πνευματικής περιουσίας και κατεβάσματος του υλικού από το YouTube, ανέβασαν ακόμα περισσότερο υλικό, χωρίς ουσιαστικά να απαιτήσουν τίποτα.

Οι πρώτες αναφορές μιλάνε για αύξηση των πωλήσεων των Monty Python DVDs κατά 23.000%. Είκοσι-τρεις-χιλιάδες-τοις-εκατό.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι ο κόσμος δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα ή κόμπλεξ να αγοράσει κάτι που αξίζει, παρόλο που του προσφέρεται ήδη δωρεάν. Και δεν ισχύει μόνο στα DVDs των Monty Python, αλλά και στην μουσική και στο software - φαντάζομαι θυμάστε ότι παρόλο που οι Nine Inch Nails έδωσαν free 9-10 τραγούδια από τον τελευταίο τους δίσκο, οι πωλήσεις του δίσκου απογειώθηκαν και οι πρώτες που εξαντλήθηκαν ήταν οι limited/special/commemorative κασετίνες των 300 ευρώ.

Είναι μια εξαιρετική μέθοδος να καταδείξεις ποιος έκανε καλή δουλειά και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Φαντάζομαι ότι σαν δημιουργός, κάτι τέτοιο πρέπει να είναι εκπληκτικό κίνητρο για να συνεχίσεις να δουλεύεις στο ίδιο επίπεδο, με την ίδια ποιότητα. Και προφανώς έργα που δεν είναι τόσο ποιοτικά, δεν πρόκειται να τύχουν της ίδιας τύχης. Γι'αυτό μάλλον οι δίσκοι κάποιων ελλήνων "καλλιτεχνών" κάνουν ένα καλό πρώτο δεκαήμερο πωλήσεων (σε λιγότερο ανεξάρτητους διαύλους πωλήσεων απ' ότι τα Amazon και iTunes Store) και μετά εξαφανίζονται...

Τα ίδια, με άλλα λόγια (όπως "bunch of pricks" για RIAA και MPAA), λέει και το Gizmodo.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ευφυές και αποτελεσματικό. Θα περίμενε κανείς το βήμα να το κάνει κάποια ομάδα / καλλιτέχνης από την νεότερη "γενιά". Αποδεικνύεται όμως ότι αν παλιότερα ήσουν μπροστά, ξέρεις να το κάνεις, να είσαι, και τώρα.

Πολύ ενδιαφέρον το δημοσίευμα σας.

worldcity

ZD είπε...

Το ξέρουν και το έχουν καταλάβει μια χαρά οι ΡΙΕΣ και ΜΠΙΕΣ. Ξέρουν όμως μια χαρά τη σαβούρα που παράγουν κατά κύριο λόγο, οπότε και δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να ακολουθήσουν την οδό των Monty Pythons...