Το πρώτο πράγμα που έψαξα, μετά φυσικά από το site της εταιρίας, είναι το Facebook. Βρήκα κάποια groups της εταιρίας. Επειδή η υπόθεση μυρίζει εμπλοκή γνωστού, ρίχνω μια γρήγορη ματιά στα μέλη των εν λόγω groups μπας και πετύχω καμιά γνώριμη μούρη.
Και κάπου εδώ κόλλησα.
Θέμα νούμερο 1. Άσχετα με το αν βρήκα αυτό που έψαχνα ή όχι, συνειδητοποίησα ότι το Facebook είναι πλέον αρκετά μεγάλο ώστε στο υποσυνείδητο μου/μας να έχει αντικαταστήσει τηλεφωνικούς καταλόγους και γραφεία πληροφοριών, ακόμα και search engines (εν μέρει). Τρομακτικό ε; Με το που θες να βρεις κάποια συσχέτιση ατόμων μεταξύ τους ή με άλλες οντότητες (όπως μια εταιρία, καλή ώρα), τρέχεις στο Facebook και αρχίζεις να ξεθάβεις βρώμα.
Ωπ, θέμα νούμερο 2. Η βρώμα πως βρέθηκε στο Facebook; Μα φυσικά οι χρήστες την έβαλαν, ο Zuckenberg δεν είναι μέντιουμ να βρίσκει τα προσωπικά στοιχεία του καθενός. Αυτό από μόνο του δεν είναι μεμπτό - ο καθένας γράφει ότι γουστάρει στα ιντερνέτς. Εκεί που πέφτει το χοντρό γέλιο/κλάμα (ανάλογα με τα νεύρα) είναι όταν συνειδητοποιείς ότι άτομα που ήταν έτοιμοι να πάρουν τα άρματα και να ανέβουν στο βουνό για να κάνουν αντάρτικο στην κυβέρνηση που ήθελε "τον 666 στις ταυτότητες" (τι γελοιότητα) και το ηλεκτρονικό φακέλωμα, τώρα έχουν καταλήξει να αυτοφακελωθούν. Τηλέφωνα, διευθύνσεις, email, σύζυγοι, συγγενείς, φίλοι, εργασία, σεξουαλικές/θρησκευτικές/αθλητικές προτιμήσεις, όλα online.
Αλλά όοοοοοοοχι, δεν θέλουμε ηλεκτρονικό φακέλωμα - σημασία έχει να μην έχει τα στοιχεία μας η εκάστοτε κυβέρνηση ή (φτου κακά!) οι διαφημιστικές εταιρίες. Και ναι, ξέρεις ότι κάποιοι από αυτούς τους μη στην πραγματικότητα επαφιόμενους πριν μερικά χρόνια είχαν υπογράψει στην λίστα του Χριστόδουλου για τις ταυτότητες. Σκέψου το αυτό: θέλω να καταγραφώ παντού σαν Χ.Ο., αλλά δεν θέλω ηλεκτρονικό φακέλωμα των προσωπικών μου στοιχείων, για αυτό τα βάζω μόνος μου σε σημείο που τα βλέπουν όλοι. Ψυχοφάρμακα τώρα!
Α ναι, κάποιοι ανυποψίαστοι δεν έχουν κάνει ακόμα την σύνδεση Facebook και εταιριών marketing. Αν είναι δυνατόν. Όταν συμπληρώνεις το Living Social Top 5 με τις αγαπημένες σου μπύρες, υπάρχει περίπτωση να ΜΗΝ δίνει το Facebook σε κάποιον μαρκετίστα αυτή την πληροφορία; Το Facebook έχει πάνω από 350 εκατομμύρια χρήστες. Ο Zuckenberg δεν έφτιαξε το FB για την ψυχή της μάνας του. Ξέρεις τι κοστίζει σε υποδομή και λειτουργικά έξοδα για να εξυπηρετήσεις τόσα ΔΩΡΕΑΝ accounts; Το FB είναι η χαρά του σκαφτιά (data miner) - terabytes εμπορικά εκμεταλλεύσιμων πληροφοριών. Κάτι σαν τις φάρμες ανθρώπινης ενέργειας στο Matrix, μόνο που εδώ το σώμα σου ταίζει τις μηχανές με πληροφορία.
Το αποκορύφωμα της υπόθεσης φακέλωμα-Facebook ήταν το πρόσφατο meme, σύμφωνα με το οποίο, "για την εγρήγορση ενάντια στον καρκίνο του μαστού", οι γυναικείες παρουσίες έγραφαν στο status το χρώμα του σουτιέν τους. Fun (φορ) μεν, τραγικό δε. Θυμάστε που κάποτε λέγαμε συνομωτικά ότι οι κατασκοπευτικοί δορυφόροι βλέπουν μέχρι και τι βρακί φοράς;
[φωνή AMAN teleshopping] Κανέεεεενα πρόβλημα! [/φωνή] Τους τακτοποιήσαμε και τους δορυφόρους...
( παρά το στηθολογικό χαρακτήρα της εν λόγω περίπτωσης, το meme συνεχίζει να προφέρεται "μίιμ" :P)
3 σχόλια:
ahahahaha... swstos kai pragmatika gelasa me tis periptwseis twn anthrwpwn pou etreman to 666 kai twra trexoun kai vgazoun ta panta stin fora! Idiaitera giati exw sigkekrimenes periptwseis pou to exoun kanei afto apo tous anthrwpous mou. Kai omws to Facebook apotelei pleon to kalitero psaxtiri opws to eipes... stå på! Keep up the good work!
Haha apisteuta eustoxi i sygrisi tou "tote" k tou "tora". Ap'oti fainetai, pote den kseroume ti pragmatika theloume.
As pao tora na postaro to eustoxo post sto FB...
"Αλλά όοοοοοοοχι, δεν θέλουμε ηλεκτρονικό φακέλωμα"... το άκρον άωτον της αντίφασης. Πολύς κόσμος φαίνεται ν'αδυνατεί να συνθέσει τα κομμάτια και να δει ολόκληρη την εικόνα, είναι απίστευτο.
Άσχετο, με γεια και το weblift, τώρα το πήρα πρέφα.
Δημοσίευση σχολίου