Σάββατο, Φεβρουαρίου 21, 2009

iPhone Tech Talk event


(με μια μικρούλα τόσο δα καθυστέρηση μόλις δυόμισι μήνες)

Στις 8 Δεκεμβρίου, πουρνό-πουρνό, ήμουν στην είσοδο στην Αίθουσα F του ΚΤΗ στην Στοκχόλμη, όπου ξεκινούσε το iPhone Tech Talk event.

Το αμφιθέατρο, χωρητικότητας καμιάς 400αριάς ατόμων, ήταν πήχτρα και ομολογώ ότι δεν έχω ξαναδεί ΤΟΣΑ πολλά iPhones και Macbooks στον ίδιο χώρο. Εκτός από δύο Ericsson και κανά Nokia, υπήρχαν μόνο iPhone. Εκτός από 4-5 netbooks (τα οποία έχουν γίνει πάρα πολύ δημοφιλή εδώ), όλα τα υπόλοιπα laptops είχαν ένα φωτεινό μηλαράκι στην πλάτη.

Ξεκινάμε με overview της εμπειρίας του να αναπτύσσεις εφαρμογές για την πλατφόρμα του iPhone. Το πρώτο μέρος βασικά είναι εισαγωγικό και ο παρουσιαστής μας εισάγει στον "μαγικό" κόσμο του App Store. Σύντομα οικονομοτεχνικά στοιχεία: πάνω από 13 εκατομμύρια iPhones, ένας Θεός ξέρει πόσα iPod Touch, 300 μύρια downloads, σύντομες ομιλίες από Σουηδούς developers οι οποίοι βγάζουν αρκετά από το App Store ώστε να παρατάνε τις daytime jobs τους.

Γενικές οδηγίες για το τι πρέπει να έχεις υπόψη σου όταν αναπτύσσεις μια iPhone App. "Great design comes from saying 'no' to a thousand things". Ο παρουσιαστής περνάει την ίδια νοοτροπία με το Zen of Palm, δηλαδή η κάθε εφαρμογή κάνει μόνο μια δουλειά, όχι πολλές. Αναφορές σε integration, optimization, net-connected apps. Χοντρό γέλιο πέφτει στο "προσπαθήστε να κάντε localization. Αν η εφαρμογή σας δεν είναι localized στα γαλλικά, οι Γάλλοι δεν θα την αγοράσουν, σας το εγγυώμαι!"

Πάνω απ'όλα όμως, το design. Apple είναι αυτή, γνωστές οι εμμονές της, αλλά είναι καλό να τα ακούμε οι developers πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε μια εφαρμογή - θεωρώ ότι το section αυτό ίσως ήταν το πιο χρήσιμο όλου του event. Το σύνθημα που ακουγόταν συνεχώς ήταν "design first, code later". Μερικά στοιχεία που συγκράτησα:
  • Διαβάστε το Human interfaces guidelines πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο
  • Η μέση διάρκεια χρήσης μιας εφαρμογής είναι 30sec.
  • Το μέσο δάχτυλο έχει μέγεθος 44 pixels.
  • Το δάχτυλο δεν είναι ποντίκι.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στο ότι οφείλουμε να βρίσκουμε λύσεις σε προβλήματα, και όχι να γράφουμε εφαρμογές. Η κάθε εφαρμογή πρέπει να λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα - το Zen of Palm που λέγαμε. Ορισμός του target group χρηστών, αυστηρή κριτική σε κάθε feature που βάζουμε ("χρειάζεται πραγματικά αυτό;"). Λίγα settings, οι χρήστες θέλουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή, όχι να την παραμετροποιούν όλη την ώρα - γέλιο κι εδώ με το "δεν έχουμε χιλιάδες settings, δεν είμαστε Windows Mobile".

Ένα σημείο που τονίστηκε πολύ είναι τα κρασαρίσματα. "Οι εφαρμογές κλείνουν για δύο λόγους: ήταν κακογραμμένες και κράσαραν ή ήταν άπληστες σε resources και τις σκοτώνει το OS". Παράδειγμα: κάποια εταιρία έκανε port ένα παιχνίδι από desktop version και ξέχασε να αλλάξει τα audio samples, τα οποία ήταν full HQ 5.1 - το παιχνίδι έτρωγε έκλεινε κάθε φορά.

Κατόπιν, οι λεπτομέρειες στο "κωδικιλίκι" είναι λίγο-πολύ Obj-C tutorial και ομολογώ ότι σκυλοβαρέθηκα και έφαγα μπόλικη ώρα να παίζω Fieldrunners στο iPhone... διότι η μπαταρία του Macbook ψόφησε νωρίς (πραγματικά χρειάζομαι καινούρια) και μάλλον είμασταν στο μοναδικό αμφιθέατρο του KTH χωρίς πρίζες :/

Επόμενο βήμα, το refining της εφαρμογής. Προσοχή στα χρώματα, βάλτε animations για να τραβούν το μάτι, αλλά μη το παρακάνετε. Αναφερομένος σε μια εφαρμογή με ένα εικονίδιο που χοροπηδούσε συνεχώς και σε εκνευρίζει, ο ομιλητής αναφέρει "έχουμε κάνει έρευνες και βρήκαμε ότι οι mad people ξοδεύουν εμφανώς λιγότερα σε εφαρμογές από τους sane people".

Τελευταίο section: πως κάνεις submit στο App Store. Η διαδικασία φαίνεται τουλάχιστον οδυνηρή, ο ομιλητής έχει πλήρη επίγνωση του πόσο περίπλοκο είναι όλο αυτό και επαναλαμβάνει συνεχώς "ακολουθήστε τις οδηγίες ευλαβικά!".

Το event, μετά από ένα full 8ωρο (μαζί με τα διαλείματα για φαί/καφέ) τελειώνει και έχουμε αναμνηστικό δωράκι για όλους τους παρευρισκόμενους.

Τι είναι; Τι είναι; Μπλούζακι α-λα ροκ τουρνέ, με όλες τις πόλεις απ'όπου πέρασε το Tech Talk.

Δυστυχώς, υπολόγιζαν ότι όλοι οι παρευρισκόμενοι ήταν Σουηδοί, οπότε όλα τα μπλουζάκια ήταν medium... :/

Δεν υπάρχουν σχόλια: